Mentoring-doradztwo dla dyrektora szkoły. Sesje indywidualne - zaczynamy!

 

Świadome przywództwo i zarządzanie zmianą w oświacie.

Szkoły czyli dyrektorzy, nauczyciele, uczniowie i rodzice oraz pracownicy obsługi i administracji codziennie spotykają się na wielu płaszczyznach działania. Warto zadbać o każdą i dokonać  w oparciu o biezpieczne srodowisko procesu diagnozy i rozwoju w każdym obszarze.

Zapraszam dyrektorów i nie tylko do indywidualnych sesji rozwojowych dzięki którym w określonym czasie poprzez systematyczną pracę zauważą realną zmianę w swojej placówce.

Adresat oferty:

dyrektorzy szkół pragnący rozwijać swoje kompetencje w zarządzaniu zespołami, wprowadzaniu innowacji (zarządzaniu zmianą) oraz skutecznej komunikacji w środowisku edukacyjnym.

O mentoringu:

Mentoring opiera się na moim bogatym doświadczeniu w pracy z ludźmi, zarządzaniu szkołą oraz prowadzeniu projektów edukacyjnych i rozwojowych. Dzięki unikalnemu połączeniu wiedzy z zakresu zarządzania, komunikacji opartej na porozumieniu bez przemocy (NVC), stylów myślenia FRIS® oraz ról zespołowych Belbina, oferuję wsparcie w rozwoju osobistym i zawodowym dla dyrektorów szkół.

Celem mentoringu jest wsparcie dyrektorów w budowaniu świadomej i innowacyjnej kultury organizacyjnej, wzmacnianiu kompetencji przywódczych oraz skutecznym zarządzaniu zmianą w placówce oświatowej.

Korzyści z mentoringu:

  • Rozwój świadomego przywództwa – nauka jak prowadzić szkołę z uwzględnieniem wartości i potencjału zespołu.
  • Efektywne zarządzanie zmianą – narzędzia i strategie, które pomogą w przeprowadzaniu transformacji placówki, takiej jak reorganizacja czy modernizacja.
  • Zarządzanie zespołem i budowanie współpracy – wsparcie w odkrywaniu mocnych stron zespołu, wzmocnienie komunikacji oraz rozwijanie kultury współpracy.
  • Praca z emocjami i konfliktami – wykorzystanie NVC i metod rozwoju osobistego do skutecznego zarządzania emocjami w zespole oraz rozwiązywania konfliktów.
  • Wdrażanie innowacyjnych metod nauczania i zarządzania – inspiracje i konkretne przykłady wdrożeń innowacyjnych projektów w szkole.



Zakres mentoringu:

  1. Indywidualne sesje mentoringowe (online lub offline):
    • spotkania jeden na jeden, dostosowane do indywidualnych potrzeb dyrektora,
    • analiza aktualnej sytuacji w szkole, identyfikacja kluczowych obszarów do rozwoju,
    • ustalenie celów mentoringu i zaplanowanie kroków do ich realizacji.
  2. Wsparcie w zarządzaniu zmianą i transformacją:
    • doradztwo w planowaniu i wdrażaniu zmian w placówce (reorganizacja, innowacje),
    • przykłady skutecznych praktyk zarządzania, oparte na moich doświadczeniach jako dyrektor i lider transformacji.
  3. Rozwój kompetencji komunikacyjnych i przywódczych:
    • nauka komunikacji opartej na NVC (porozumienie bez przemocy) oraz rozwój umiejętności budowania dialogu w zespole,
    • techniki skutecznego zarządzania zespołem z wykorzystaniem stylów myślenia FRIS® oraz ról zespołowych Belbina.
  4. Praca nad dobrostanem osobistym i zespołowym:
    • wdrażanie praktyk mindfulness w codzienne zarządzanie, aby zwiększyć poziom dobrostanu i efektywności,
    • jak dbać o równowagę między pracą a życiem prywatnym, redukować stres i wspierać zdrowie psychiczne.
  5. Innowacje w edukacji i inspiracje projektowe:
    • wsparcie w tworzeniu i wdrażaniu autorskich projektów edukacyjnych (np. edukacja filmowa, rozwijanie umiejętności miękkich),
    • pomoc w budowaniu programów profilaktycznych i wspierających rozwój uczniów.

Przykładowe moduły mentoringowe:

  1. Budowanie kultury organizacyjnej w szkole: jak stworzyć środowisko pracy oparte na zaufaniu, współpracy i efektywności?
  2. Zarządzanie zmianą: jak przeprowadzić placówkę przez proces transformacji i modernizacji?
  3. Komunikacja w zespole: rozwijanie umiejętności komunikacyjnych z użyciem NVC i modeli FRIS®.
  4. Przywództwo sytuacyjne: jak dostosować swój styl zarządzania do zmieniających się warunków i potrzeb zespołu?
  5. Dobrostan i mindfulness: praktyki wspierające równowagę i zdrowie psychiczne w środowisku szkolnym.

Metody pracy:

  • indywidualne sesje mentoringowe (online lub w siedzibie szkoły),
  • analiza przypadków, dyskusje oraz praktyczne ćwiczenia,
  • praca z narzędziami diagnostycznymi (FRIS®, role zespołowe Belbina),
  • feedback i monitorowanie postępów.

Dla kogo:

  • dyrektorzy szkół i przedszkoli, którzy szukają wsparcia w rozwijaniu kompetencji przywódczych,
  • osoby zarządzające placówkami edukacyjnymi, które pragną wprowadzać innowacje i skutecznie zarządzać zmianą,
  • liderzy oświaty chcący rozwijać umiejętności komunikacyjne i zarządzania zespołem.

Kontakt:

jeśli jesteś zainteresowany rozwijaniem swoich kompetencji jako lider oświaty i chcesz dowiedzieć się więcej o ofercie mentoringu, zapraszam do kontaktu:

  • e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Razem odkryjmy potencjał i przestrzeń do działania, aby wspólnie budować lepszą przyszłość w edukacji.