Świadome przywództwo i zarządzanie zmianą w oświacie.
Szkoły czyli dyrektorzy, nauczyciele, uczniowie i rodzice oraz pracownicy obsługi i administracji codziennie spotykają się na wielu płaszczyznach działania. Warto zadbać o każdą i dokonać w oparciu o biezpieczne srodowisko procesu diagnozy i rozwoju w każdym obszarze.
Zapraszam dyrektorów i nie tylko do indywidualnych sesji rozwojowych dzięki którym w określonym czasie poprzez systematyczną pracę zauważą realną zmianę w swojej placówce.
Adresat oferty:
dyrektorzy szkół pragnący rozwijać swoje kompetencje w zarządzaniu zespołami, wprowadzaniu innowacji (zarządzaniu zmianą) oraz skutecznej komunikacji w środowisku edukacyjnym.
O mentoringu:
Mentoring opiera się na moim bogatym doświadczeniu w pracy z ludźmi, zarządzaniu szkołą oraz prowadzeniu projektów edukacyjnych i rozwojowych. Dzięki unikalnemu połączeniu wiedzy z zakresu zarządzania, komunikacji opartej na porozumieniu bez przemocy (NVC), stylów myślenia FRIS® oraz ról zespołowych Belbina, oferuję wsparcie w rozwoju osobistym i zawodowym dla dyrektorów szkół.
Celem mentoringu jest wsparcie dyrektorów w budowaniu świadomej i innowacyjnej kultury organizacyjnej, wzmacnianiu kompetencji przywódczych oraz skutecznym zarządzaniu zmianą w placówce oświatowej.
Korzyści z mentoringu:
- Rozwój świadomego przywództwa – nauka jak prowadzić szkołę z uwzględnieniem wartości i potencjału zespołu.
- Efektywne zarządzanie zmianą – narzędzia i strategie, które pomogą w przeprowadzaniu transformacji placówki, takiej jak reorganizacja czy modernizacja.
- Zarządzanie zespołem i budowanie współpracy – wsparcie w odkrywaniu mocnych stron zespołu, wzmocnienie komunikacji oraz rozwijanie kultury współpracy.
- Praca z emocjami i konfliktami – wykorzystanie NVC i metod rozwoju osobistego do skutecznego zarządzania emocjami w zespole oraz rozwiązywania konfliktów.
- Wdrażanie innowacyjnych metod nauczania i zarządzania – inspiracje i konkretne przykłady wdrożeń innowacyjnych projektów w szkole.
Zakres mentoringu:
- Indywidualne sesje mentoringowe (online lub offline):
- spotkania jeden na jeden, dostosowane do indywidualnych potrzeb dyrektora,
- analiza aktualnej sytuacji w szkole, identyfikacja kluczowych obszarów do rozwoju,
- ustalenie celów mentoringu i zaplanowanie kroków do ich realizacji.
- Wsparcie w zarządzaniu zmianą i transformacją:
- doradztwo w planowaniu i wdrażaniu zmian w placówce (reorganizacja, innowacje),
- przykłady skutecznych praktyk zarządzania, oparte na moich doświadczeniach jako dyrektor i lider transformacji.
- Rozwój kompetencji komunikacyjnych i przywódczych:
- nauka komunikacji opartej na NVC (porozumienie bez przemocy) oraz rozwój umiejętności budowania dialogu w zespole,
- techniki skutecznego zarządzania zespołem z wykorzystaniem stylów myślenia FRIS® oraz ról zespołowych Belbina.
- Praca nad dobrostanem osobistym i zespołowym:
- wdrażanie praktyk mindfulness w codzienne zarządzanie, aby zwiększyć poziom dobrostanu i efektywności,
- jak dbać o równowagę między pracą a życiem prywatnym, redukować stres i wspierać zdrowie psychiczne.
- Innowacje w edukacji i inspiracje projektowe:
- wsparcie w tworzeniu i wdrażaniu autorskich projektów edukacyjnych (np. edukacja filmowa, rozwijanie umiejętności miękkich),
- pomoc w budowaniu programów profilaktycznych i wspierających rozwój uczniów.
Przykładowe moduły mentoringowe:
- Budowanie kultury organizacyjnej w szkole: jak stworzyć środowisko pracy oparte na zaufaniu, współpracy i efektywności?
- Zarządzanie zmianą: jak przeprowadzić placówkę przez proces transformacji i modernizacji?
- Komunikacja w zespole: rozwijanie umiejętności komunikacyjnych z użyciem NVC i modeli FRIS®.
- Przywództwo sytuacyjne: jak dostosować swój styl zarządzania do zmieniających się warunków i potrzeb zespołu?
- Dobrostan i mindfulness: praktyki wspierające równowagę i zdrowie psychiczne w środowisku szkolnym.
Metody pracy:
- indywidualne sesje mentoringowe (online lub w siedzibie szkoły),
- analiza przypadków, dyskusje oraz praktyczne ćwiczenia,
- praca z narzędziami diagnostycznymi (FRIS®, role zespołowe Belbina),
- feedback i monitorowanie postępów.
Dla kogo:
- dyrektorzy szkół i przedszkoli, którzy szukają wsparcia w rozwijaniu kompetencji przywódczych,
- osoby zarządzające placówkami edukacyjnymi, które pragną wprowadzać innowacje i skutecznie zarządzać zmianą,
- liderzy oświaty chcący rozwijać umiejętności komunikacyjne i zarządzania zespołem.
Kontakt:
jeśli jesteś zainteresowany rozwijaniem swoich kompetencji jako lider oświaty i chcesz dowiedzieć się więcej o ofercie mentoringu, zapraszam do kontaktu:
- e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.